Σάββατο 7 Απριλίου 2012

ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΠΛΕΥΡΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗ ΤΣΕ

''Καλύτερα να πεθάνεις όρθιος παρά να ζήσεις γονατιστός'"                                    Ερνέστο Τσε Γκεβάρα

1928 - 1967
  • Γεννήθηκε σε αριστοκρατική οικογένεια στην Αργεντινή.
  • Σπούδασε Εφαρμοσμένη Μηχανική στο Μπουένος Άιρες. Σπούδασε Ιατρική Επιστήμη. 
  • Παντρεύτηκε δύο φορές. Απέκτησε τέσσερα παιδιά από την δεύτερη σύζυγό του την δασκάλα και επαναστάτρια του Φιντέλ Κάστρο, Αλέιντα Μαρτς.
  • Λάτρευε την ποίηση, την φωτογραφία και την οικογένειά του.
  • Δολοφονήθηκε με εντολή των Βολιβιανών αρχών και                   της Ουάσιγκτον.
ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗ CHE GUEVARA



CHE: Ο ΤΡΥΦΕΡΟΣ ΣΥΖΥΓΟΣ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΑΣ


Η τρυφερότητα και το πάθος του για την σύζυγό του Αλέιντα, είναι κάτι που και η ίδια στο βιβλίο της για την ζωή της με τον Τσε περιέγραψε λεπτομερώς. Παραθέτω μόνο επιστολή που της έστειλε, όσο κρυβόταν μεταμφιεσμένος σε έναν ηλικιωμένο άντρα εξήντα ετών, για να μην αναγνωρίζεται. 
«Μοναδική μου,
Θα μπορούσα να σου πω ότι μου λείπεις τόσο που έχω χάσει τον ύπνο μου, αλλά ξέρω ότι δε θα με πίστευες, οπότε συγκρατούμαι. Είναι όμως κάποιες μέρες που η νοσταλγία ορμάει ασυγκράτητη και με κυριεύει. Τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, κυρίως, δεν ξέρεις πόσο μου έλειψαν τα τελετουργικά σου δάκρυα, κάτω από τούτον τον ουρανό με τα καινούργια άστρα, που μου θύμιζε πόσο λίγο έχω χαρεί τη ζωή στον προσωπικό τομέα. […] Για τη ζωή μου εδώ δεν έχω να σου πω πολλά ενδιαφέροντα, η δουλειά μου αρέσει αλλά απαιτεί απομόνωση και μερικές φορές γίνεται κουραστική. Μελετάω, όποτε μου μένει χρόνος, και πότε πότε ονειρεύομαι. Παίζω σκάκι, δίχως αξιόλογους αντιπάλους, και περπατάω αρκετά. Αδυνατίζω, λίγο απ’ τη νοσταλγία και λίγο απ’ τη δουλειά. Δώσε ένα φιλί στα κεφτεδάκια, και σ’όλους τους άλλους. Για σένα ένα φιλί έμπλεο αναστεναγμών και λοιπών θλιβερών, απ’ τον φτωχό και φαλακρό σου σύζυγο».


Η κόρη του Αλέιντα Γκεβάρα, που σπούδασε ιατρική όπως και ο πατέρας της και εργάζεται ως παιδίατρος στην Κούβα, εξιστορεί ένα περιστατικό που δείχνει πόσο τρυφερός ήταν ως πατέρας αυτό το σύμβολο της νεανικής επανάστασης που έφυγε από τον κόσμο σε ηλικία μόλις τριανταεννέα ετών. 
Μετά από ένα συνηθισμένο οικογενειακό δείπνο, έπεσε και χτύπησε το κεφάλι της. Ο Τσε ως γιατρός την περιποιήθηκε και μετά την πήρε αγκαλιά και την φίλησε. Βλέποντας την λατρεία στο βλέμμα του πατέρα της η πεντάχρονη τότε μικρή Αλέιντα είπε στην μητέρα της: "Νομίζω ότι αυτός ο άντρας είναι ερωτευμένος μαζί μου".

CHE: Ο ΠΟΙΗΤΗΣ

Πάντα στην τσέπη του, ακόμη και στις πιο δυσμενείς συνθήκες, είχε ένα σημειωματάριο. Ένα πράσινο βιβλιαράκι όπου σημείωνε τις σκέψεις του και πολλές φορές τα ποιήματά του.  Ένας ρομαντικός επαναστάτης υπήρξε ο Τσε. Μάλιστα ο αγαπημένος του ποιητής ήταν ο Πάμπλο Νερούντα. Πολλές νύχτες διάβαζε την ποίηση του αλλά και ο ίδιος ο Τσε έγραφε. Μάλιστα έχει ειπωθεί πως αν ζούσε σήμερα θα ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς ποιητές της Αργεντινής. Δεν θα επεκταθώ περισσότερο, απλά θα παραθέσω μια ποιητική επιστολή που έγραψε προς την γυναίκα του λίγο πριν τον θάνατό του, διαισθανόμενος το επερχόμενο τέλος του. 
«Πάω να οικοδομήσω τις ανοίξεις του αίματος και του γουδιού κι αφήνω, στο κενό της απουσίας μου, ετούτο το φιλί το δίχως γνωστή διεύθυνση. Δε μου έχουν ανακοινώσει, όμως, την κρατημένη θέση στη θριαμβευτική παρέλαση της νίκης και το μονοπάτι που βγάζει στο δρόμο μου είναι φωτοστεφανωμένο από δυσοίωνες σκιές. Αν προορίζουν για μένα τον σκοτεινό θώκο των τσιμέντων, φύλαξε τον στο ομιχλώδες αρχείο των αναμνήσεων, κατέφυγε σ’αυτόν τις νύχτες των δακρύων και των ονείρων…
Αντίο μοναδική μου, μην τρέμεις μπροστά στην πείνα των λύκων ούτε στις παγωμένες στέπες της απουσίας. Σ’έχω στο μέρος της καρδιάς και θα πορευτούμε μαζί ώσπου ο δρόμος να σβηστεί».
CHE: Ο ΔΕΙΝΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ
Μια άγνωστη επίσης πλευρά του ήταν το πάθος του για την φωτογραφία. Σε όποιο μέρος κι αν βρέθηκε  έκανε πολλές λήψεις ακόμη και μέσα στην ζούγκλα του Κογκό κατά την διάρκεια της επανάστασης αλλά και σε όλη την Λατινική Αμερική. Πολλές φορές έγιναν εκθέσεις με τις φωτογραφίες που ο ίδιος είχε τραβήξει. Είπανε πως στο ένα χέρι κράταγε το όπλο και στο άλλο την κάμερα. Παραθέτω μερικές προσωπικές του με την κάμερα ανά χείρας. Ο ίδιος είπε χαρακτηριστικά: 
"Πρώτα είμαι φωτογράφος και μετά comadante"




Tέλος, το τραγούδι που γράφτηκε για κείνον, το πασίγνωστο Hasta siempre comadante Che Guevara, διασκευάστηκε και τραγουδήθηκε από ένα σύνολο έξοχων Ελλήνων καλλιτεχνών. 
HASTA SIEMPRE (GREEK VERSIOΝ) 
ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΝΑ ΡΕΝΤΖΕΠΕΡΗ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου